Landa stelt Yishai Amir in toppositie aan

Amir wordt CEO van de Landa Corporation, Benny Landa blijft aan als Chairman

Rehovot, Israël, 6 oktober 2015 – De Landa Group heeft de aanstelling van Yishai Amir als CEO van de Landa Corporation en als lid van de Raad van Bestuur aangekondigd. Bovendien heeft hij de functie van Group Vice Chairman. Benny Landa, oprichter van de Landa Group, blijft aan als actief Chairman.

Amir heeft meer dan 20 jaar ervaring in de digitale drukwerksector en is een bewezen leider die leidinggevende positie bij HP heeft bekleed, het meest recent als Vice President en General Manager, Graphics Solutions Business bij Hewlett-Packard Americas. Daarvoor was hij de HP Vice President en General Manager, Indigo & Inkjet Solutions Business Americas, en Director, Worldwide Strategic Marketing, HP-Indigo. Yishai Amir is zijn carrière in de drukwerkindustrie bij Indigo begonnen waar hij diverse posities heeft bekleed zoals VP, Photo Business en Director, Product Marketing.

“Het aanvaarden van deze positie bij Landa voelt als thuiskomen. Mijn loopbaan is eenentwintig jaar geleden met Benny Landa bij Indigo gestart. Ik waardeer de geweldige mogelijkheid om weer met hem en de rest van het Landa-team te werken enorm”, zegt Amir. “Ik verheug me erop het bedrijf verder te ontwikkelen en er één van de geweldige bedrijven in de branche van te maken.”

yishai=

Yishai Amir, CEO, Landa Corporation

“De uitbreiding van het management team en de verdere ontwikkeling van het bedrijf maken het een opwindende tijd voor Landa”, zegt Benny Landa, de Chairman van het bedrijf. “Yishai Amir heeft juist die commerciële ervaring en managementexpertise die nodig is om het bedrijf te helpen optimaal te presteren. Bovendien is hij een zeer energieke strateeg die buiten de doos denkt, met een bewezen vermogen om innovatie en uitvoering te stimuleren, en heeft een staat van dienst op het gebied van het succesvol ontwikkelen van bedrijven. Ik ben van plan een zeer actieve voorzitter te blijven en het doet me veel genoegen om zo’n capabele partner naast me te hebben.”

Over Landa

De Landa Group die wordt aangevoerd door de oprichter van Indigo, Benny Landa, bestaat uit vier bedrijfsonderdelen: Landa Digital Printing, waarvan de Nanographic Printing® drukpersen de “winstgevenheidskloof” van de industrie overbruggen, kosteneffectief de veelzijdigheid van digitaal met de eigenschappen en snelheid van offset combineren en kleine tot middelgrote oplagen tegen de laagste kosten per digitaal gedrukte pagina in de sector produceren; Landa Labs, de innovatieve arm van de groep die nanotechnologie onderzoekt voor toepassing op alternatieve energie, industriële coatings, cosmetica, verpakkingen, medicijntoediening en andere gebieden; Landa Ventures, dat investeert in jonge bedrijven met complementaire disruptieve technologie, en het Landa Fund, dat kansarme jongeren helpt een hogere opleiding na te streven. Benny Landa blijft zijn portefeuille van meer dan 800 octrooien wereldwijd uitbreiden en deze biedt de door hem opgerichte bedrijven een gedegen basis van intellectueel eigendom.

Ga voor nadere informatie naar landanano.com of volg ons op sociale media op Landa Social.

© 2015 Landa Corporation Ltd. All rights reserved. Landa, Nanographic Printing, Landa Nanographic Printing, Nanography, Landa Nanography, NanoInk, Landa NanoInk and the related logos and slogans are trademarks of Landa Corporation Ltd. All other trademarks are the property of their respective owners. This information is subject to change without notice. This news release may contain forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions and such statements should be viewed with according caution. Landa Corporation Ltd. shall under no circumstance be liable for technical or editorial omissions or errors.