Landa maakt colordruck Baiersbronn bekend als de eerste Nanography® klant in Europa

De Landa S10 Nanographic Printing® drukpers wordt gezien als een toekomstige groeibevorderaar voor verpakkingsbedrijf colordruck Baiersbronn

Colordruck

Düsseldorf, Duitsland (Drupa 2016), 31 mei 2016 – Landa maakt bekend dat colordruck Baiersbronn de eerste klant in Europa is voor de Landa S10 Nanographic Printing® drukpers. De Duitse marktleider op het gebied van kartonnen dozen wordt een bèta-locatie en zal Landa Nanography® gebruiken om de groei in de toekomst te bevorderen.

Als het belangrijkste drukwerkplatform van colordruck Baiersbronn zal de Landa S10 drukpers een centrale plaats innemen in de nieuwe speciaal gebouwde, hoog-geautomatiseerde verpakkingsfabriek van 3.000 vierkante meter. Deze fabriek zal aan alle verpakkingsbehoeften van klanten kunnen voldoen, van grootschalige speciaal ontwikkelde verpakkingen, individuele en kleine opdrachten, tot mock-ups en testmarkcampages voor markten zoals kantoorbehoeften, farmaceutische producten, levensmiddelen, zoetwaren en non-foodproducten. In combinatie met onze bestaande automatiserings- en productie-expertise, kunnen we onze klanten een toeleveringsketen met extra waarde bieden.

“We hebben de Landa drukpers gekozen omdat we geloven dat Landa Nanography® de toekomst van drukwerk zal bepalen en in de toekomst de groei van colordruck Baiersbronn zal bevorderen”, zegt Frank Buesching, Managing Director. “In de afgelopen jaren zijn onze gemiddelde oplagen aanzienlijk teruggelopen. Naarmate de economische druk voelbaar wordt, zoeken merken van elke omvang actief naar kostenverlaging en drukken idealiter alleen wat ze nodig hebben en wanneer ze het nodig hebben. Ze willen bovendien een productieflexibiliteit waarmee beter op markttrends kan worden gereageerd met verpakking die niet alleen de geplande en seizoensgebonden campagnes dekt, maar ook speciale berichten of promoties kan bieden. Om aan deze behoeften te voldoen, hebben we besloten in een Landa S10 te investeren.”

“Om met succes voor verschillende verpakkingsdisciplines te kunnen werken, moeten we de technische capaciteit hebben om elke keer, consistent, kosteneffectief eersteklas drukwerk te leveren tegen een prijs die een klant wil betalen”, zegt Buesching. “Onze nieuwe digitale verpakkingsafdeling – waarin de Landa S10 een centrale plaats inneemt – is een totaal unieke capaciteit die onze klanten zullen waarderen en een waarmee wij een enorm concurrentievoordeel zullen behalen. Met deze revolutionaire service verwachten we een toename in de omzetgroei in Duitsland en andere Europese landen te zien.

Benny Landa, Chairman van Landa merkt op: “We vinden het geweldig dat colordruck Baiersbronn onze eerste Europese installatie voor de Landa S10 drukpers is. Frank en zijn team hebben een geweldige visie op het gebied van drukwerk voor en afwerking van verpakkingen en hebben een indrukwekkende productievoorziening gebouwd, met toepassing van de meest geavanceerde automatisering op de markt. Ze hebben een gedegen inzicht in wat nodig is om de concurrentie aan te gaan om een marktleider te blijven. Wij zien er naar uit met colordruck Baiersbronn samen te werken en een belangrijke bijdrage aan hun nieuwe digitale ervaring te leveren.”

De Landa S10 Nanographic Printing® drukpers, gebouwd voor de verpakkings- en afwerkingssector, maakt mainstream verpakkingsproductiviteit met platenvrije, offsetkwaliteit mogelijk. De Landa S10 drukpers drukt tot 13.000 B1 (41 in. / 1.050 mm) vellen standaard karton per uur, met een dikte van 2,4-32 mil (60-800 μm).

Alle Landa Nanographic Printing® drukpersen gebruiken NanoInk® kleuren op waterbasis die zijn gemaakt om aan diverse Europese en andere internationale normen voor indirect contact met levensmiddelen te voldoen.

Einde

Over colordruck Baiersbronn

Colordruck Baiersbronn werd in 1954 door Wilhelm Mack opgericht en was oorspronkelijk een fabrikant van etiketten en scheermesbeschermers, en schakelde in de 70-er jaren over op vouwkarton om aan de uitdagingen van de wereldwijde industrialisatie tegemoet te komen. Het bedrijf is altijd een familiebedrijf gebleven en bedient de Duitse, Franse, Oostenrijkse, Zwitserse en Benelux-landen. Bij colordruck Baiersbronn staat flexibele en duurzame dienstverlening hoog in het vaandel, en het bedrijf heeft momenteel een omzet van €38 miljoen en 200 personeelsleen.

De operationele aanpak van colordruck Baiersbronn is unieker dan de meeste verpakkingsdrukkers, die zich meestal op één markt richten. Omdat het bedrijf over alle vereiste certificaties, ervaring, personeel en productiemogelijkheden beschikt, kunnen Buesching en zijn team op uiteenlopende verpakkingsmarkten werken. Colordruck Baiersbronn kan klanten een totale oplossing aanbieden door het gebruik van toonaangevende Europese productieautomatisering, normen, technologie, personeelstraining en marktkennis, en als zodanig is het bedrijf de enige leverancier van verpakkingsdrukwerk dat een groot aantal kleine klanten en belangrijke blue chip merken voorziet. Meer informatie is te vinden op www.colordruck.net.

Over Landa

De Landa Group die wordt aangevoerd door de oprichter van Indigo, Benny Landa, bestaat uit vier bedrijfsonderdelen: Landa Digital Printing, waarvan de Nanographic Printing® drukpersen de “winstgevenheidskloof” van de industrie overbruggen, kosteneffectief de veelzijdigheid van digitaal met de eigenschappen en snelheid van offset combineren en kleine tot middelgrote oplagen tegen de laagste kosten per digitaal gedrukte pagina in de sector produceren; Landa Labs, de innovatieve arm van de groep die nanotechnologie onderzoekt voor toepassing op alternatieve energie, industriële coatings, cosmetica, verpakkingen, medicijntoediening en andere gebieden; Landa Ventures, dat investeert in jonge bedrijven met complementaire disruptieve technologie, en het Landa Fund, dat kansarme jongeren helpt een hogere opleiding na te streven. Benny Landa blijft zijn portefeuille van meer dan 800 octrooien wereldwijd uitbreiden en deze biedt de door hem opgerichte bedrijven een gedegen basis van intellectueel eigendom. Meer informatie is te vinden op landanano.com of volg ons op sociale media op landanano.com/social.

colordruck Contact:
Duitsland: