Elanders wordt Europese bèta-site voor de Nanographic Printing®-schoon-en-weerdrukpers van Landa

Wereldwijd actieve aanbieder van drukwerk kiest ultrasnelle digitale pers van Landa voor nieuwe groeikansen

elanders

Dusseldorf, Duitsland (Drupa 2016), 6 juni 2016 – Landa maakt bekend dat Elanders een Europese beta-site wordt voor de Landa S10P Nanographic Printing®-pers, de schoon-en-weerdrukpers voor B1-formaat (1.050 mm) van Landa voor algemeen commercieel drukwerk. De in Zweden gevestigde onderneming produceert en levert wereldwijd drukwerk en verpakkingen en ziet de nieuwe Landa-pers als speerpunt in de continue zoektocht naar innovatieve producten en services.

S10P Cockpit

Elanders installeert de Landa S10P-pers in haar vestiging in Waiblingen (Duitsland), waar de machine zal worden ingezet voor de productie van mainstream commercieel drukwerk zoals reclamemateriaal, catalogussen, direct mail en hoogwaardige tijdschriften.

“De Landa S10P print tot 13.000 vellen per uur, tot vijf keer sneller dan onze bestaande digitale systemen. Daarmee kunnen wij onze klanten sneller voorzien van hoogwaardig, dubbelzijdig bedrukt materiaal, met of zonder personalisering,” aldus Peter Sommer, Executive Vice President en CEO Europe bij Elanders. “Dit systeem sluit perfect aan op ons bestaande assortiment van digitale en analoge technologieën en biedt mogelijkheden voor aanzienlijke omzetgroei.”

“De nieuwe Landa S10P-pers is voor ons essentieel om te kunnen voldoen aan de wens van onze klanten naar meer flexibele productie. Zij kunnen nu bestellen wat zij nodig hebben, op het moment dat het nodig is, tegen een betaalbare prijs. Kort samengevat is dit gewoon de doorbraak in services waar de markt op zat te wachten.”

Chairman van Landa, Benny Landa, zegt: “Wij zijn zeer blij dat Elanders, een van de meest innovatieve ondernemingen in onze branche, ons helpt met de bèta-fase van onze Landa S10P-pers. Het doet mij vooral genoegen om weer samen te werken met Peter Sommer, een echte pionier op gebied van digitaal printen. Landa is verheugd om een rol te mogen spelen bij de wereldwijde groei van digitale activiteiten van Elanders en uitbouw van hun vooraanstaande marktpositie.”

EINDE

Over Elanders

Elanders is een wereldwijd opererende leverancier van geïntegreerde oplossingen voor supply chain management, print & packaging en e-commerce. De groep is actief in ruim 15 landen op vier continenten. De belangrijkste markten zijn China, Duitsland, Singapore, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, waar de groep vooral oplossingen levert aan bedrijven uit de auto-industrie en producenten van consumentenelektronica en witgoed. Bezoek voor meer informatie www.elanders.com.

Over Landa

De Landa Group die wordt aangevoerd door de oprichter van Indigo, Benny Landa, bestaat uit vier bedrijfsonderdelen: Landa Digital Printing, waarvan de Nanographic Printing® drukpersen de “winstgevenheidskloof” van de industrie overbruggen, kosteneffectief de veelzijdigheid van digitaal met de eigenschappen en snelheid van offset combineren en kleine tot middelgrote oplagen tegen de laagste kosten per digitaal gedrukte pagina in de sector produceren; Landa Labs, de innovatieve arm van de groep die nanotechnologie onderzoekt voor toepassing op alternatieve energie, industriële coatings, cosmetica, verpakkingen, medicijntoediening en andere gebieden; Landa Ventures, dat investeert in jonge bedrijven met complementaire disruptieve technologie, en het Landa Fund, dat kansarme jongeren helpt een hogere opleiding na te streven. Benny Landa blijft zijn portefeuille van meer dan 800 octrooien wereldwijd uitbreiden en deze biedt de door hem opgerichte bedrijven een gedegen basis van intellectueel eigendom. Meer informatie is te vinden op https://www.landanano.com/ of volg ons op sociale media op landanano.com/social.

Contactpersonen voor Elanders:
Magnus Nilsson